Bearkun’s diary

私が興味のあるものについて英文をかいて勉強しています!

Tsubugumi(つぶぐみ)

  1. I have known Tsubugumi since colleage and I have eaten it.

(つぶグミは大学生になってから知り、食べました。)

 

  1. Poifull is similar to it.
  2. I prefer it to Poifull.
  3. Because I feel like that I ate whole a fruit.

(つぶぐみと似たグミにポイフルがありますが、つぶグミのほうが果実をまるごと食べた感じがして好きです。)

  • similar to:~に似ている
  • prefer A to B:BよりAのほうが好き

 

  1. It is released lactic acid bacteria yogurt flavor for a limitted time.
  2. And I have tried it to eat.

(期間限定で乳酸菌ヨーグルト味が発売されおり、食べてみました。)

 

  1. But I prefer soda flavor to lactic acid bacteria yogurt flavor.

(しかし、ソーダ味のほうが私は好きだった。)

 

  1. Eating it can make you full.

(つぶぐみを食べると、かなりお腹一杯になります。)

 

  1. If it is sold at the store, please buy it.

(もし、店でつぶぐみが売られていたら、買ってみてください。)

f:id:Bearkun:20220408022236j:plain