Bearkun’s diary

私が興味のあるものについて英文をかいて勉強しています!

Pokemon UNITE Absol(ポケモンユナイト アブソル)

  1. I exchange unite-license for coin to join the rankmatch.
  2. I exchange unite-license for coins to be able to join the ranked match.

(私はランクマッチに参加するために、ユナイトライセンスをコインと交換しました。)

  • exchange A for B:AをBと交換する
  • 「参加するために」→「参加できるようになるために」

 

  1. I can use Absol by it.
  2. I can use Absol with it.

(このユナイトライセンスによって、私はアブソルが使えるようになりました。)

  • with:とともに

 

  1. However, I heard from my friend that Absol has a high power, but it is difficult  to master because it is easy to be defeated.
  2. However, I heard from my friend that Absol has high power, but it is difficult  to master because he has low health, making him easy to knockout.

(しかし、友達からアブソルは高火力だが、もろいため、難しいと聞きました。)

  • 形式目的語にhimをとったSVOCの文型で、himの真の目的語としてto knockout

 

  1. I think that it takes time to be able to master Absol.But I would like to master it.
  2. I think that it takes time to master Absol,but I would like to master him.

(私が使いこなせるようになるには時間がかかると思うが、アブソルを扱えるようになりたいと思います。)

  • 「つかうことができるようになる」はくどいので「マスターするために」
  • ポケモンは人と近しい存在なので、It→him

 

  1. I'll watch the Absol's video in youtube  and study.
  2. I'll watch videos of Absol on youtube  and study it.

(youtubeでアブソルの動画をみて、勉強します。)